با توجه به فرارسیدن کریسمس رقابت بین شبکه های اجتماعی جذاب تر شده است.تا چندی پیش هر کدام از شبکه های می کوشیدند با انتشار آماری از خود خود را برتر از دیگری جلوه دهند.چندی پیش توییتر اعلام کرد که در سال جاری میلادی 100 میلیون کاربر به این شبکه پیوسته اند.(+) چند روز بعد هم دو شبکه فلیکر و یوتیوب به عنوان برترین شبکه های اجتماعی در حوزه رسانه ها انتخاب شدند.(+) اما این بار می خواهم یک مقایسه جالب بین دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر انجام بدهم.در مقایسه ای که پایگاه Digitalsurgeons منتشر کرده است آمار جالبی از کاربران این دو شبکه ی اجتماعی منتشر کرده است.

سعی می کنم این مقایسه را کمی تجزیه و تحلیل کنم.

این مقایسه در مورد بررسی تفکیک جمعیتی دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر می باشد.

 

فیس بوک در مقابل توییتر/کدام یک در این مقایسه پیروز اند؟

فیس بوک در مقابل توییتر/کدام یک در این مقایسه پیروز اند؟

https://i0.wp.com/png.findicons.com/files/icons/1770/furry_cushions_social/64/furry_cushion_facebook.pngفــیـس بــوک

هم اکنون شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از 500 میلیون کاربر را در خود جای داده است.نکته جالب اینجاست که 88 درصد از وجود چنین شبکه ای آگاه هستند.41 درصد از کاربران هر روز پا به این شبکه اجتماعی می گذارند.30 درصد از کاربران از طریق موبایل وارد فیس بوک می شوند.40 درصد کاربران یک صفحه یک برند تجاری و تبلیغاتی را دنبال می کنند، این کاربران 51 درصد محصولات این برند ها را می خرند.12 درصد از کاربران هر روز وضعیتشان را بروز می نمایند.70 درصد کاربران خارج از آمریکا می باشند.

بررسی را با دید دیگری دنبال می کنیم:

46 درصد کاربران فیس بوک مرد و 54 درصد زن می باشند.

نوجوانان بین 13 تا 17 سال 11 درصد،18 تا 25 ساله ها 29 درصد،26 تا 34 ساله ها 23 درصد،35 تا 44 ساله ها 18 درصد،45 تا 54 ساله ها 12 درصد و 55 ساله ها به بالا 7 درصد از جمعیت فیس بوک را تشکیل می دهند.

از نظر تحصیلات 21 درصد کاربران دبیرستانی،28 درصد در حال درس خواندن در دانشگاه،22 درصد دارای مدرک دانشگاهی می باشند.همچنین 29 درصد بقیه دارای تحصیلاتی غیر از موارد ذکر شده می باشند.

https://i0.wp.com/png.findicons.com/files/icons/2067/twitter_blog/128/twitter4_512.pngتــویـیتر

توییتر هم اکنون 106 میلیون کاربر دارد.87 درصد مردم از وجود این شبکه آگاه اند.27 درصد کاربران هر روز وارد این شبکه می شوند و 37 درصد از طریق موبایل وارد این شبکه اجتماعی می شوند.25 درصد کاربران یک برند تجاری و تبلیغاتی را دنبال می کنند و 67 درصد محصولات این برند ها را می خرند.52 درصد کاربران هر روز وضعیتشان را بروز می نمایند و 60 درصد کاربران توییتر خارج از آمریکا می باشند.

بررسی را با دید دیگری دنبال می کنیم:

48 درصد کاربران توییتر مرد و 52 درصد زن می باشند.

نوجوانان بین 13 تا 17 سال 4 درصد،18 تا 25 ساله ها 13 درصد،26 تا 34 ساله ها 30 درصد،35 تا 44 ساله ها 27 درصد،45 تا 54 ساله ها 17 درصد و 55 ساله ها به بالا 9 درصد از جمعیت توییتر را تشکیل می دهند.

از نظر تحصیلات 7 درصد کاربران دبیرستانی،48 درصد در حال درس خواندن در دانشگاه،28 درصد دارای مدرک دانشگاهی می باشند.همچنین 17 درصد بقیه دارای تحصیلاتی غیر از موارد ذکر شده می باشند.

نتیجه گیری:از آمار ها این طور بر می آید که شبکه اجتماعی فیس بوک برتری هایی نسبی در این مقایسه دارد.کاربران توییتری که از طریق موبایل وارد توییتر می شوند 7 درصد نسبت به فیس بوکی ها بیشتر می باشد.از نظر بروزرسانی وضعیت کاربران توییتر تقریبا 4 برابر فیس بوکی ها وضعیتشان را در روز تغییر می دهند.از نظر سن هم کاربران توییتر نسبت به فکاربران فیس بوک جوان تر هستند.تحصیلات توییتری ها نسبت به فیس بوکی ها بیشتر می باشد.

در کل این طور به نظر می رسد که برتری فیس بوک بیشتر در زمینه تعداد کاربران می باشد که حدودا کاربران فیس بوک 5 برابر توییتر می باشند.تمامی آمار های ارائه شده نسبی هستند و نمی توان با تکیه بر این آمار ها نتایج درست و دقیقی بدست آورد.فعلا باید نشست و دید که در این رقابت کدام شبکه پیروز می شود؟

نظر شما چیست؟به نظر شما کدام یک از این دو شبکه نسبت به یکدیگر برتر می باشند؟آیا مقایسه این دو شبکه درست می باشد؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بوسیله سیستم قدرتمند فید برنر مشترک مطالب وبلاگ شوید!




دیدگاه‌ها
  1. مسعود خلقی می‌گوید:

    به نظر من این مقایسه کاملا بی مورده
    چون اسکوپ این دو سایت کاملا مجزا هستند و شبکه اجتماعی فیسبوک را نباید با سیستم میکروبلاگ توییتر مقایسه کرد، به هر حال ممنون

  2. فتوحی اردکانی می‌گوید:

    ممنون از تحلیل شما
    مقایسه این دو زیاد برام جالب نبود.
    ولی من فیسبوک رو تو خیلی زمینه ها به توییتر ترجیح میدم.

  3. Armanam می‌گوید:

    من هم با مسعود موافقم، این دو سایت اصلاً هم جنس نیستن که بخوان باهم مقایسه بشن!
    به نظرم هیچ برد و باختی در کار نیست، فیس‌بوک قول شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شه، تویتر هم قول سرویس‌های میکروبلاگ، هر جفتشون برنده هستن.

  4. هنردوست می‌گوید:

    در بخش تویتر یک قسمت به جای کلمه‌ی تویتر از فیس‌بوک استفاده شده… :
    «نوجوانان بین 13 تا 17 سال 4 درصد،18 تا 25 ساله ها 13 درصد،26 تا 34 ساله ها 30 درصد،35 تا 44 ساله ها 27 درصد،45 تا 54 ساله ها 17 درصد و 55 ساله ها به بالا 9 درصد از جمعیت فیس بوک را تشکیل می دهند.»
    بابت آمار هم متشکرم و خیلی خوبی بود.

  5. mjrad می‌گوید:

    سلام
    ممنون بد نبود

بیان دیدگاه